maradj nő home office-ban

10 tipp, hogy NŐ maradj karanténban

Most akkor hogy is van ez? A virágos tavaszi, ruháink helyett a mackóalsókat, és kényelmes pólókat kell elővenni? 

Három hete még nem sejtettük, hogy ilyen változások elé nézünk, és minden tervünket, aktuális élethelyzetünket, esetleges problémáinkat felülírja a koronavírus.  

Most úgy néz ki, kímélhetjük kedvenc ruháinkat, parfümjeinket, sminkszereinket.  Ebben a posztban 10 + 1 tippet gyűjtöttem össze, hogyan fordíts a stílusod, gardróbod, azaz személyes fejlődésed javára a koronavírus által teremtett helyzetet

Akár egyedül, akár családdal vagyunk otthon,  a lelki egyensúlyunk fenntartásához szükség van napi rutinra, és nőiességünk megőrzésére.

Ebben a posztban adok néhány tippet arra, hogyan valósítsd ezt meg.

Én másfél éve dolgozom itthonról a vállalkozásom építésén, így nekem nem jelent óriási változást ez az állapot.

Szerintem ezekre figyelj oda Te is!

Külső-belső harmónia home office-ban

1. Napirend mindenek előtt

A legfontosabb most, hogy kialakíts egy napi rutint, amiben helyet kap a munka, a család és egy kis énidő is. 

A legjobb, ha felírod havi, heti, napi teendőidet és pipálgatod őket, amikor elvégezted.  

home office karantén

Amennyire be tudod ütemezni, legyen munka közben is, például ebéd előtt egy kis mozgás, olvasás, meditáció, hogy ne legyen egysíkú a napod. 

2. Új öltözködési rutin

Nem árt, ha öltözködésünkkel is különbséget teszünk a hétköznapok és hétvégék között, vagy akár egy napon belül a munkaórák és a szabadidő között. Így nem folyik egybe teljesen az idő.

Pizsamából válts munkaruhára, majd szabadidőruhára vagy edzős vagy jógázós ruhára. 

Persze, hogy nem kell kiöltöznöd minden nap!  Csak ha éppen úgy tartja a kedved, vagy ha online meetinged van. Egy kényelmes, de nem elnyúlt, kifakult felső és bő szárú nadrág tökéletes viselet ezekben a napokban.  

3. A színek ereje

A lakásunk falai között is ugyanúgy hatnak ránk a színek, mint a munkahelyünkön. Miért lennél szürke ruhában home office vagy otthoni edzés, főzés közben?

Ha csak egy kicsit enyhít a bezártságérzetünkön az, hogy szép árnyalatok vesznek körül minket, már megérte! 

maradj nő home office karantén

Arról, hogy melyik színnel milyen hatást érsz el, milyen árnyalatok nyugtatnak most meg, ebben és ebben a bejegyzésben írtam. 

4. Házi szépségszalon

Nem sminkelem ki magam, ha otthon vagyok, de azért a szemem alatti karikákra korrektort teszek fel. Bár minden jól jön most, ami egy kis derűt varázsol az arcunkra, szóval miért ne vihetnél fel egy kis rúzst!

Semmilyen körülmények között nem engedem meg magamnak, hogy zsíros hajjal létezzem, így itthon sem teszem. Ezt Neked is alapszabályként javaslom!

Muszáj elővenni az otthoni arcpakolásokat, házi módszerekkel megoldani a kozmetikai kezeléseket, manikűrt, pedikűrt, amíg zárva vannak a szalonok, hogy ne szőrös házisárkányokként ijesztgessük a körülöttünk élőket a következő hónapokban.

5. Egy óra nyugalom

Családos nőként most kihívás találni egy csendes zugot, folyamatosan foglalkozni a gyerekekkel.  

Ha szeretnél egy órára kiszakadni a mókuskerékből, akkor van megoldás egy szuper kezdeményezés formájában. Minden hétköznap egy órára kreatív foglalkoztató játékokkal köti le Csorba Anita kicsik ( 14 órától) és nagyok ( 15 órától) figyelmét. Ide kattintva tudsz csatlakozni a csoportjához. 

6. Az otthon melege

Felértékelődött az otthoni harmónia, most élvezhetik munkájuk gyümölcsét azok, akiknek eddig is fontos volt, hogy rend legyen az otthonukban. 

Nagy szerep jut a nők otthonteremtési képességének, és a tisztaságnak. Teremtsd meg az otthon melegét akár szó szerint színekkel! 

A kreativitásunkra is nagy szükség van, hiszen a meglévő alapanyagokból kell akár húsvéti dekorációt készítenünk. Ebben is segít a már említett Kreatív Pihenő Facebook csoport.

7. Ne menj ki, menj be!

Találó ez a szlogen, ami a napokban kezdett el terjedni az interneten. 

maradj nő home office karantén

Ha szeretnél hatékonyan megbirkózni a stresszel, akkor muszáj meditálnod! Kitisztítja a gondolataidat, és kisimítja az arcodat. 

Több jógaiskola szervez online meditációkat, hangfürdőket.  Nem szükséges semmi előképzettség ahhoz, hogy elkezd követni őket.  Ébredés után ezt a gyakorlatot csinálom.  Esténként pedig ennek a kundalíni jógaközpontnak végzem a meditációját.  

Már napi tizenegy percnyi gyakorlás is hatással lesz az életedre!

8. Sport a négy fal között

Önbizalomnövelő, energiaszint-növelő, immunrendszer-erősítő, jókedvre derít, felfrissít, és most kizökkent a monotóniából. 

Még ha nehezedre is esik elkezdeni, (nekem is sokszor), csak csináld, és edzés közben megjön a lendület, és szinte érzed, ahogy termelődik az endorfin a szervezetedben.

9. Tudatos táplálkozás 

Könnyen túlzásba lehet vinni a nassolgatást, ha otthon van az ember egész nap, főleg, ha jól be is raktározott édességből a karantén idejére. 

Megoldást jelent, ha sütsz, beszerzel valamilyen szénhidrátszegény desszertet, vagy ha nagyon nem bírsz magaddal, akkor az edzések számát növeled egyenes arányban a bevitt kalória mennyiségével. Ebben a cikkben is találsz néhány tippet, hogyan küzdj meg a nassolási vággyal.

Az is segítség, ha gyümölcsökből, zöldségekből tankolsz fel löncshús helyett. Az immunrendszerednek is jót teszel, és a kilók sem szaladnak fel. 

Ha kenyérért sem szeretnél kimozdulni, és kísérletezős kedvedben vagy, akkor itt egy egyszerű recept hozzá!

10. Erőt adó kapcsolatok 

Most nagyon nem mindegy, milyen viszonyban vagy saját magaddal és családtagjaiddal. 

Az önmagaddal való viszonyod kihat az életed minden területére. Így először érdemes ezt rendbe tenned. Ehhez ajánlom  Louise L. Hay Tükörmeditációk című könyvét, mely egy 21 napos program minden napra egy meditációval és önbizalomnövelő gyakorlattal. 
 
Párkapcsolati problémák elsimításában, a bezártság során felmerülő konfliktusok kezelésében lehet segítségedre dr. Mészáros Ádám könyve, melyet most ingyen le is tölthetsz innen

Gondolj szeretteidre is, főleg az egyedül élőkre, akikkel most nem tudsz találkozni! Tartsd velük online a kapcsolatot! 

Ahogyan csak tudok, segítek átvészelni az előttünk álló időszakot.  Nyugodtan írd meg nekem az info@jujuszinesstilus.hu címre, ha van bármilyen témajavaslatod.

Én is kilépek a komfortzónámból, és új, online tananyagokkal, videókkal, fogok jelentkezni. Nézd meg már meglévő,  ingyenes stílusleckéimet ide kattintva vagy a színek alkalmazásáról szóló videóimat itt!

Most még nagyobb jelentősége van az összefogásnak a Végre:ÉN! külső-belső harmónia Facebook csoportban. A csoport  tematikáját is a megváltozott körülményekhez igazítottam. 

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is!

JuJu

Tankó Judit

stylist, szín- és stílustanácsadó